- Selecciona la part de la memòria de vídeo que s'ha de mostar a la pantalla.
- Sincronitza els senyals d'escombratge a la pantalla amb la lectura de dades a la memòria de vídeo.
Memòria de vídeo (frame buffer):
- Guarda tota la informació necessària per realitzar els calvuls que permeten generar gràfics 3D.
Processador gràfic:
- Controla les E/S d'accés a la memòria.
- Gestiona el moviment de líneas entre la RAM de vídeo i el RAMDAC...
Accelerador gràfic:
- Millora la velocitat en la generació d'objectes 3D.
Conversor digital/analògic (RAMDAC):
- Transforma la informació digital a analògica per ser enviada al monitor.
CONCEPTES:
- Pixel: És la unitat mínima d'informació que pot ser generada. Tindrà un color generat per els 3 colors primaris RGB (vermell, verd i blau)
- Resolució: És el nombre de pixels que es representant per pantalla.
- Profunditat de color: És la quantitat de bits que utilitzem per representar un pixel.
- Freqüència de refresc: És el nombre de vegades que el RAMDAC refresca novament la informació que es mostra per pantalla.
A nivell de programador, treballar amb una targeta gràfica és complicat. És per això que es van implementar interfícies per facilitar el treball. Les dues més importants són:
- Direct3D: Desenvolupat per Microsoft l'any 1996, forma part de la llibreria DirectX. Només funciona sota el sistema operatiu Windows. És utilitzat per la majoria de videojocs comercialitzat per Windows.
- OpenGL: creat per Silicon Graphics a principis dels anys 90; és gratuita, lliure i multiplataforma. És utilitzada principalment en aplicacions CAD, realitat virtual, simulació de vol i fins i tot en videojocs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario